Ik ben slecht in titels verzinnen

19 april 2017 - Fortun, Noorwegen

HOI,

Ik ben hier nu iets langer dan een week, dus ik dacht laat ik maar weer eens een verhaaltje schrijven.

Het werk is een totaal andere ervaring dan in NL, aangezien je ook slaapt bij je werk en je leedt rond je collega's, is soms heel gezellig, maar af en toe worden mensen gek van elkaar.
Zelf werk ik in de keuken, daar maak ik de pannen etc schoon, maar soms mag ik ook toetjes helpen voorbereiden en eventueel ander voedsel. Zo heb ik laatst creme brulee mogen verbranden en heb ik een soort Noorse kibbeling gemaakt. Meestal werk ik van 5 tot 11 maar het kan later worden of eerder.

Nooren zijn GEK op skiën, één van de eerste vragen die ik kreeg van ze was of ik wel eens geskied (?) heb. Als ze zelf niet aan het skiën zijn, dan praten ze erover en als ze er niet over praten, dan kijken ze er filmpjes van!! We hebben eergisteren een 2.5 uur durende film gekeken over mensen die aan het skiën of snowboarden waren, nou ik was er na een uur wel klaar mee maar de Nooren vonden het geweldig.

Verder zijn er gelukkig niet alleen maar Nooren, want anders zou ik helemaal niks meer kunnen volgen. Over het algemeen praten we engels, maar we werken ook een beetje aan ons Noors, dat blijft lastig.

Voor de rest is de omgeving nog steeds prachtig en ga ik bijna elke dag een stukje wandelen.

Stephan

1. Marja:
    19 april 2017
    Klinkt als een relaxte vakantie Stephan, en ze verkopen ook chocoladekoekjes gelukkig
  2. Jderidder:
    19 april 2017
    Hoi steef, klinkt goed! Het is een kwestie van wennen. De taal is best moeilijk maar je bent er nog niet zo lang! Alle begin is moeilijk. Maar je komt er wel! Geniet van je wandelingen. Ben je al uit geweest? Of moet je daar voor reizen? Is er ook een mogelijkheid om te sporten? Oké dan. Groetjes oma.
  3. Karin:
    19 april 2017
    Wat een ervaring Stephan, leuk om te lezen hoe de Noren leven,denkt dat ze al op de latten worden gezet als ze net kunnen lopen! Werkse verder!
  4. Tante Ada:
    20 april 2017
    Is altijd even wennen. Kom vast helemaal goed. En Noren praten over het algemeen toch best wel goed Engels. Als je straks weer thuis bent ben je vast een echte keukenprins. En wie weet leren ze je ook nog ff skiën (tussen 'de bedrijven' door) Hou je taai jongen. Werk ze nog!!! XXX
  5. Tante Corrie:
    21 april 2017
    Hoi stephan.
    Leuk om weer wat van je te lezen,en wat een sneeuw ligt er nog.Hoop dat je al wat gewend bent.Xx