Juni

13 juni 2017 - Luster, Noorwegen

God dag alle sammen,

Tis alweer een tijdje terug dat ik een stukje geschreven heb dus daarom schrijf ik nu even wat leuks. Afgelopen weekend ben ik naar een festival in Gaupne geweest, Gaupne is een ''groot dorp'' hier in Noorwegen maar past lang niet 4x in Katwijk. Ik ging daarheen met een Noorse jongen die ik ontmoet had op het vliegveld toen ik aankwam in Oslo, hij had me toen uitgenodigd. Naja een feestje kan  geen kwaad natuurlijk, maar wel voor m'n bankrekening. Voor het feest gingen we bij een vriend van hem thuis zitten. wauw de huizen daar zijn echt prachtig, allemaal losstaand en enorm groot, tja iedereen is rijk daar he. Ik dwaal af, we gingen bbqen en bij een bbq hoort bier, dus we gingen bier halen. Nou was ik de prijs voor bier al gewend, maar de grotere klappen komen later, sixpackje bier was dus al 25 euro. Later bij het feest moesten we entree betalen, nou is hier in NL een feest rond de 5 a 10 euro, maar dit is Noorwegen dus hier was het 45 euro voor entree en als je wat te drinken wilde kostte je dat ook nog 8 a 9 euro. Maarja wat is geld als je het reuze naar je zin hebt. Na het feest ging ik met Rune (jongen van het vliegveld) en een vriend van hem ergens eten. Die vriend van hem kon enorm goed koken zeg, ik wou dat ik het kon. Toen we klaar waren met eten kon ik in een logeerkamer van runes vriendin slapen. De dag daarna bleef ik daar om uit te rusten, en in de avond gingen we bbqen, want ja, dat is lekker uiteraard. Leuk dingetje bij Noorse bbqs, ze hebben een iets dat heet een ventpølse, of wachtworstje in nederlands, dat is een worstje die je krijgt terwijl je wacht op de rest van de bbq, ik vond het wel een leuk dingetje, na het eten bracht Rune me naar huis en dat was het einde van het weekend helaas.

Verder hier bij het hotel is het vrij rustig en er is niet verschrikkelijk veel te doen. Er gaan een hoop mensen 1 of 2 weken op vakantie of ergens anders heen, nou ben ik hier maar 3 maanden dus heeft vakantie nemen voor mij weinig zin, maar het zal wel een stuk saaier worden zonder iedereen. Er komt vervanging daar niet van, maar dat is toch iets anders als je de standaard mensen gewend bent.

Ook is alle sneeuw nu gesmolten dus ik zal wel weer wat nieuwe foto's moeten maken van hoe het er nu uit ziet, zelf vind ik het een heel ander gezicht, niet zozeer beter of slechter, maar gewoon anders.

Verder wil ik even zeggen dat ik Nederland en alles en iedereen nu toch wel een beetje begin te missen. Ik spreek geen woord Nederlands hier, alleen engels, ik twijfel of ik het nog wel kan als ik terug ben haha. Maargoed het is normaal dingen te missen als je al 2 maanden weg bent. Best raar om te denken dat ik hier al 2 maanden ben, en nog maar 1 maand hier ben. Ach maakt niet uit, we gaan er gewoon wat moois van maken. Komt goed!

Groetjes,

Stephan

1. Jderidder:
    13 juni 2017
    Geweldig steef! Mooi verhaal. Ook al mis je nl, maar hier blijf je lang aan terug denken! Liefs oma xxx
  2. Sander:
    14 juni 2017
    Geniet er nog even lekker van steef, voor je het weet ben je weer in kattuk en zijn die maanden voorbij gevlogen.
    Je weet in ieder geval waar je nog een keer naar terug gaat
  3. Trea:
    18 juni 2017
    Leuk om weer iets van je te horen.
    Geniet er nog van het laatste maandje!
    Groetjes van ons allen
  4. Tante Ada:
    22 juni 2017
    Hoi Stephan. Fijn dat je zulke leuke vrienden hebt gemaakt. Dat is zeker duur zeg als ik die prijzen zo bekijk. Jeetje!! Nog een weekje of drie toch nog? Geniet er nog maar ff van. Als je weer in katwijk terug bent denk je vast '"dat was toch wel een heel bijzondere ervaring. Veel liefs hier uit een snikheet kattek. Groetjes van ome nico, Suzanne en mark XXX
  5. Stephan:
    22 juni 2017
    Nog naar twee weken zelfs D: